A tu nás máte .....aspergerov a autistov....

Autor: Gabriela Štelclová | 25.11.2014 o 0:44 | Karma článku: 5,78 | Prečítané:  852x

Nebudem sa zaoberať definíciami porúch autistického spektra, pretože si myslím, že ten, kto sa rozhodne tento článok čítať vie, čo to porucha autistického spektra vlastne je. Nedá mi však nespomenúť už viackrát uvádzaný fakt, že nárast počtu týchto detí je v poslednej dobe priam zarážajúci. Čo stojí za týmto nárastom, nech skúsia zistiť tí, čo majú na to diplomy.  Či už je príčinou očkovanie, znečistenie životného prostredia, nekvalitná strava, prekyslenie organizmu matky počas vnútromaternicového vývoja alebo čokoľvek, nič nemení na skutočnosti to, že tie deti sú už tu a nikto im nedá do hlavy čip, aby sa stali presnou kópiou zatiaľ stále drvivej väčšiny svojich rovesníkov, teda neurotypických jedincov.

 

Je to postihnutie, ktoré je tak pestré v celom svojom spektre prejavov. Niekedy trvá mnoho rokov, kým si blízke okolie niečo vôbec všimne. Alebo chce všimnúť a hlavne pripustiť. Jeho diagnostika je namáhavá a časovo náročná. Vo väčšine prípadov je problém zadefinovaný ešte v predškolskom veku.  Avšak rodinná diferenciálna diagnostika je jednoznačná a to, že sa jedná o nevychované, rozmaznané decko, ktoré sa nikde nevie správať, ktoré sa nevie hrať s deťmi a ktoré je aj niekedy považované za neslušné, pretože zásadne nepovie ďakujem, dovidenia, neprosím si a ak niečo povie môže to príjemcu informácie niekedy dosť raniť.

 

Najväčšie útrapy začínajú v škole. Je tu malý jedinec s odlišným vnímaním sveta, ktorý nepasuje do očakávaných šablón vyučujúcich a spolužiakov, ktorý má vo svojom vnútri minimálne jedno veľké nadanie. Každé z týchto detí má svoje ohromné nadanie, ktoré presahuje únosnú mieru nadania u neurotypického jedinca a nikto nevie predurčiť, či tým nadaním bude práve hudba, vesmír, chémia, mozog alebo mantodea z radu ortopteroidea.  Školský systém je však pre nich nevyhovujúci. Klasický vyučujúci nemá buď pochopenie, vôľu, kvalifikačné predpoklady, dostatok časopriestoru a iných potrieb nevyhnutných pre edukáciu takéhoto žiaka. Tým sa dieťa dostáva do začarovaného kruhu, ktorý ho ako vodný vír ťahá ku dnu aj s jeho možno ešte nerozvinutým nadaním.

 

Každý večer keď zaspávam si kladiem otázku či je z makroekonomického hľadiska lepšie na tieto deti kašľať neinvestovať do ich špecifického vzdelávania alebo trochu zainvestovať, popracovať na zmene postojov ľudí a za pár rokov žať úrodu v podobe už dospelých jedincov, ktorí na seba zarobia dostatok peňazí, aby nemuseli odčerpávať prostriedky zo sociálneho zabezpečenia, ktorí dokážu rozvinúť krídla a plachtiť v prúde svojho nadania a prinášať hodnoty nevídaných rozmerov. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.

SVET

Výbuchy pri štadióne v Istanbule zabili najmenej 13 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.


Už ste čítali?