reklama

A tu nás máte .....aspergerov a autistov....

Nebudem sa zaoberať definíciami porúch autistického spektra, pretože si myslím, že ten, kto sa rozhodne tento článok čítať vie, čo to porucha autistického spektra vlastne je. Nedá mi však nespomenúť už viackrát uvádzaný fakt, že nárast počtu týchto detí je v poslednej dobe priam zarážajúci. Čo stojí za týmto nárastom, nech skúsia zistiť tí, čo majú na to diplomy.  Či už je príčinou očkovanie, znečistenie životného prostredia, nekvalitná strava, prekyslenie organizmu matky počas vnútromaternicového vývoja alebo čokoľvek, nič nemení na skutočnosti to, že tie deti sú už tu a nikto im nedá do hlavy čip, aby sa stali presnou kópiou zatiaľ stále drvivej väčšiny svojich rovesníkov, teda neurotypických jedincov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Je to postihnutie, ktoré je tak pestré v celom svojom spektre prejavov. Niekedy trvá mnoho rokov, kým si blízke okolie niečo vôbec všimne. Alebo chce všimnúť a hlavne pripustiť. Jeho diagnostika je namáhavá a časovo náročná. Vo väčšine prípadov je problém zadefinovaný ešte v predškolskom veku. Avšak rodinná diferenciálna diagnostika je jednoznačná a to, že sa jedná o nevychované, rozmaznané decko, ktoré sa nikde nevie správať, ktoré sa nevie hrať s deťmi a ktoré je aj niekedy považované za neslušné, pretože zásadne nepovie ďakujem, dovidenia, neprosím si a ak niečo povie môže to príjemcu informácie niekedy dosť raniť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najväčšie útrapy začínajú v škole. Je tu malý jedinec s odlišným vnímaním sveta, ktorý nepasuje do očakávaných šablón vyučujúcich a spolužiakov, ktorý má vo svojom vnútri minimálne jedno veľké nadanie. Každé z týchto detí má svoje ohromné nadanie, ktoré presahuje únosnú mieru nadania u neurotypického jedinca a nikto nevie predurčiť, či tým nadaním bude práve hudba, vesmír, chémia, mozog alebo mantodea z radu ortopteroidea. Školský systém je však pre nich nevyhovujúci. Klasický vyučujúci nemá buď pochopenie, vôľu, kvalifikačné predpoklady, dostatok časopriestoru a iných potrieb nevyhnutných pre edukáciu takéhoto žiaka. Tým sa dieťa dostáva do začarovaného kruhu, ktorý ho ako vodný vír ťahá ku dnu aj s jeho možno ešte nerozvinutým nadaním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý večer keď zaspávam si kladiem otázku či je z makroekonomického hľadiska lepšie na tieto deti kašľať neinvestovať do ich špecifického vzdelávania alebo trochu zainvestovať, popracovať na zmene postojov ľudí a za pár rokov žať úrodu v podobe už dospelých jedincov, ktorí na seba zarobia dostatok peňazí, aby nemuseli odčerpávať prostriedky zo sociálneho zabezpečenia, ktorí dokážu rozvinúť krídla a plachtiť v prúde svojho nadania a prinášať hodnoty nevídaných rozmerov. 

Gabriela Štelclová

Gabriela Štelclová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada, keď sa veci nazvú pravým menom. Mám rada, keď viem čo jem. Bola by som rada, keby to, čo sa učia moje deti v škole, malo vždy zmysel. Bola by som rada, keby sa už nikdy viac ľudia okolo mňa netvárili namrzene a bez chuti do života. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu