reklama

Prečo keď ideme do nemocnice niečo si dať liečiť, chcú nás tam ešte viac doraziť?

Len pár dní po banálnej operácii žlčníka v prvej súkromnej nemocnici v metropole východu, som musela urýchlene a povinne nastúpiť na hospitalizáciu do fakultnej nemocnice. Iná možnosť nebola. Kto sa čo i len trochu vyzná v žlčníkoch vie, aká dôležitá je diéta v prvých týždňoch po zákroku. Súkromná nemocnica metropoly východu si bola tejto skutočnosti vedomá a kŕmili ma tak, ako je to známe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Pri prepúšťaní som dostala pokyny na A štvorke, ako sa mám prvých niekoľko týždňov stravovať, podpísala som zopár papierov a párkrát utvrdila personál pozitívnym zakývaním hlavy, že sa budem skutočne stravovať náležite, teda žiadne čerstvé pečivo, chlieb, šošovica, pikantné klobásy, prvé dni žiadne tuky v akejkoľvek forme a podobné voloviny, ktoré by ma ani za normálnych okolností nenapadlo jesť. 

Ale iná nemocnica, iná forma vlastníctva nemocnice, iný personál a vôbec, všetko iné. Prijali ma bez možnosti vychádzať von. Nedalo sa nevšimnúť si, že som po operácii. Po operácii čoho? Všetkým som oznámila. Ani na um mi nezišlo diktovať im, čo sa môže a nemôže konzumovať. Prvé jedlo, obed, som vlastne vôbec nedostala, lebo som prišla o deviatej ráno a to ma už nestihli nahlásiť na stravu. Večer som bola hladná až ma mrákoty obchádzali. Sestra s rúškom na tvári mi doniesla na izbu večeru. Neverím vlastným očiam, maslo, dva veľmi čerstvé rožky a taký istý čerstvý chlieb. Pomyslela som si, či niekto nezabudol vyplniť kolónku v nejakej žiadosti, že som pacientka so šetriacou diétou. Hladná s triaškou som si trochu odjedla, nedalo sa inak. Po krátkej chvíli som to v kŕčoch oľutovala. Hovorím si, načo robiť rozruch, zajtra sa to vyrieši. Pri večernej vizite zdôrazňujem kompetentnému doktorovi, aby dozrel na moju diétu. To isté robím ráno, dožadujem sa správnej diéty. A strašne sa teším na jedlo. Hladná, podráždená a unavená vítam sestru, ktorá s tým rúškom vyzerá ako zmutovaná ninja korytnačka. Keď tam vidím opäť to isté rožky, chlieb a maslo, myslím si, že sa určite umúdrili a dali mi ich aspoň také trojdňové, veď také by som aj mohla. Figu borovú dali. Čerstvé dali. Slzy mám na krajíčku a moje nervy práve praskli. Zdrapím tanier a s balansujúcimi sa rožkami sa odterigám do miestnosti, čo má byť prípravňou jedál. Vstup je tam zakázaný. Nedbám. Tanier prudkým pohybom dopadne na stôl, pšeničné dobroty vyletia vo všetkých smeroch nahor. Pud sebazáchovy sa vo mne prebudil. Zúfalá, že som odkázaná napospas nevedomcom, dovolím si nahlas a ostro kritizovať výber stravy. Asi to predo mnou ešte nikto nerobil. Môj teáter musel byť dojímavý, lebo na druhý deň dorazí za mnou hlavná diétna sestra. Naše predstavy o jedle sú značne odlišné. Vraj pečivo je zdravé, lebo obsahuje vitamín B a ten je dobrý na hojenie rán. No, ale že mi brucho zvnútra rachne z prípadného nadúvania, to už bolo mimo rámec našej témy. Nakoniec som si presadila bezlepkovú stravu. Ďalšie podrobnosti o pobyte v štátnej nemocnici nie sú podstatné. Ja som mala síce výbornú stravu, vďaka mojej diagnóze som bola sama na izbe a užívala som si zvláštny komfort. Ostatní spolutrpitelia sa tlačili viacerí v jednej izbe a veselo si konzumovali šošovicu, hrachovú polievku a podobné delikatesy. Či už tak pokojne prežívali nočné úniky vetrov medzi sebou, mi je neznáme. Odvtedy viem, že ak sa bude jednať o moje vetry, budú opäť lietať vo vzduchu čerstvé rožky, a to hádam aj hneď. Pretože zlo páchané ľuďmi na ľuďoch je zlé len do takej miery, do akej im to príjemcovia zla dovolia. 

Gabriela Štelclová

Gabriela Štelclová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada, keď sa veci nazvú pravým menom. Mám rada, keď viem čo jem. Bola by som rada, keby to, čo sa učia moje deti v škole, malo vždy zmysel. Bola by som rada, keby sa už nikdy viac ľudia okolo mňa netvárili namrzene a bez chuti do života. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu